En regning dag :)



Idag så var det städdag på stugområdet så jag, Ville och Pappa gick iväg och rensade ogräs på parkeringen i 1 ½ timma (y) Sedan tog vi det bara lugnt, läste lite och sånt :)
På eftermiddagen åkte vi ner med Ville och Pappa till piren där de skulle fiska. Det började regna jättemycket, havet såg helt prickigt ut av allt regn :o
Då ringer Comets ägare och säger att om vi ville provrida Comet för deras tränare så fick vi skynda oss, för han skulle iväg sen! Så vi springer tillbaka till parkeringen och även om det tog en timma ner till dom så hann jag inte torka...
Vi åkte iväg till deras tränare, han var väldigt rakt på sak märkte man direkt! Först red Anna lite, sedan fick jag hoppa upp, det började jättedåligt(tappa stigbyglar, för långt/kort avsprång) men senare fick jag lite bättre koll, även om han var bra mycket piggare denna gången! Avslutningsvis blev det några mycket bra språng upp mot 120 och Comet var fortfarnade het xP( tröttnar han aldrig? :O )
Sedan red jag lite dressyr och kände mer på bakdelsvändningar o liknade, det enda problemet var skänkelvikning i trav, lite kämpigt, men tillslut gick det :D Mamma hoppade också upp och red lite dressyr innan jag ledde honom ett bra tag så han lugnade ner sig ;) Sedan fick han duscha och vi åkte hem till ägarna igen. Då hade klockan hunnit bli åtta så vi fick skynda oss hem till stugan igen(a). Så nu blire till att fundera ;D
Byyeee  peoople!
Cometen :D

 


Kommentarer
Postat av: cassandra!!

HejHej Alex;)jätte fin blogg:)hoppas att allt går bra där ute:)hoppas vi ses snart

2010-08-28 @ 10:47:59
URL: http://cassandrasundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0