Hoppträning-igen ;)


Igår så bestämdes det snabbt och smidigt att jag skulle hoppa Comet för tränaren en gång till. Så, efter att kört en liten ofrivillig omväg, kom vi fram till tränaren!

Jag började värma upp han och han var mycket lugnare denna gången. Efter ett tag hoppade vi fram på några cavaletti och övade taxering och takt. Sedan hoppade vi ett räcke och sedan en liten bana med först en trekombination, en relation och avslutade med två svängda relationer.
Det var ganska knivigt. Eftersom jag inte kan taxera så bra och ponnyn lärt sig att lyssna på ryttaren så blev det några stopp och ehmm.. 2 avramlingar. (y). Landade bra båda gångerna så hoppade bara upp direkt och fortsatte hoppa. Blev mer beslutsam efter detta och höll om mer osv, så sista rundan gick fint även om alla hopp inte blev helt perfekta.


Var jättebesviken på mig själv för att jag inte kunde detta och kunde knappt prata för jag var så arg på mig själv! I vilket fall så red Anna de högre höjderna sedan( det var ju egentligen hennes träningstid!) och sedan skrittade jag av Comet medan hon red fram " Sockan" som de kallar henne.

Vi pratade med både Annas mamma och tränaren och sa att vi skulle fundera på det. De sa att det var något jag ändå måste lära mig(taxera), men känns ju inte helt schysst mot Comet heller... Tränaren tyckte iaf inte att han var för svår för mig, eftersom jag "tuffat till ridningen" bara från i förrgår. Men vi får helt enkelt se, men han är en fantasktisk ponny som går som en dröm i dressyren och hoppar hus! Det är något som är säkert!


Hälsningar från den fundersamma ryttaren ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0