Malmö City Horse Show

Idag var jag ocvh mamma nere i Malmö och kollade på fälttävlan nere vid Turning Torso(det vita lägenhetstornet i Malmö city). Det var väldigt spännande och vi var runt hela banan och tittade, och den var väldigt lång(optimaltiden var 8 minuter)! Det var ryttare från  12 länder, bland annat Japan och USA! I lilla Sverige!? Ganska coolt faktiskt! (Y)
Det enda läskiga var att Anna Hassö höll på att vurpa med hästen(igen!) Hon har tidigare brytit ryggen 2006 på Malmö Horse Show!! Vilket psyke att våga tävla igen, på samma bana!
På den lilla mässan köpte jag ett underställ till vintern och höll på att köpa beiga ridbandage (a) Senare åkte vi till Löddeköping och där köpte jag en brun väska på Accent som jag ska ha till skolan. Jag köpte också mappar, anteckningsbok med flikar för 7 ämnen, kalender, 2 blyertspennor, ett sudd och en överstrykningspenna! Nu saknas bara ett pennfack (Y). Tror jag har något hemma :)
I eftermiddag var det jättemycket oväder och åskade och störtregnade! När det klarnade upp satte vi på en film,  "I hennes skor". Den var inte så bra i början men den blev faktiskt bättre och roligare under filmens gång.
Den slutade väldigt fint!
Filmen handlade om Maggie och Rose som är systrar men också varandras totala motsatser! Maggie är lillasystern som vet hur hon ska få precis allt hon vill - men inte hur hon ska behålla det. Rose är storasystern, ordentlig och ansvarsfull. Hon vet allt om att vara duktig men inget om hur man blir lycklig. När Maggie förför Roses pojkvän får Rose nog och kastar ut henne ur sin lägenhet och sitt liv. Men när det gäller systrar är det inte så lätt att bara klippa banden...

En bra dag idag :D




Kommentarer
Postat av: Sabina Zander

sv: hihi! ;) håller fortfarande på och rider ;)

2010-08-15 @ 22:41:02
URL: http://szander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0