En liten ö i havet

Idag åkte jag, Vilhelm, mamma till Ven m familjen Andersson (minus Amanda som inte var hemma). Det var en jättevacker ö och jag har lärt mig cykla tandem-cykel(fick inte styra men ändå xP)
Vi hade cyklat runt ungefär halva ön ( ca 5 km) när vi bestämde oss för att stanna och bada. Vilhelm och Gustaf började med en "krabbjakt" och höll på att släppa ut en på mammas handduk xD som tur var hann den inte  krypa ut ur burken! Senare när jag låg och halvsov/solade hördes något som lät som ett pistolskott! Alla på stranden hoppade till, men det visade sig att det var Carinas cykeldäck som exploderat av värmen! :O Så Glenn gick resten av vägen medan vi andra cyklade den sista biten.
Vi har sett svanungar och träffade en jättegullig, mjuk valp, gått på styltor o massor annat :D När vi kom fram till hamnen igen(där vi startade) var vi ju bara tvugna att ta en glass på "Hvens glassfabrik" som det hette. Jag fick 2 kulor jordgubb som jag först trodde var vanilj men det visade sig att det inte fanns några färgämnen i så den var naturligt vit och smakade faktiskt jordgubb, lite coolt faktiskt! Alla de andra älskade också glassen, synd bara att de flesta smakerna var slut..
På kvällen grillade vi och spelade Yatzy och sedan hamnade man här :)
En väldigt trevlig dag! :D Att cykla tandem var en upplevelse, även om jag och Ville småbråkade nästan hela tiden xP

HA DET BÄST!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0