Första "riktiga" ridpasset

Idag åkte jag och mamma upp så vi var med när Florran och Gunde släpptes ihop. Gunde ville fram och hälsa men Florran bara gick ifrån honom och fortsatte beta xD Det har varit väldigt lugnt överlag så tror de kommer trivas ihop :).

Nästan hela förmiddagen packade vi upp alla Florrans saker och lite av vårt gamla + städade i de smutsiga skåpen (Y). Lillkatten ville hjälpa till och hoppade in i det nystädade skåpet med smutsiga tassar , tack så mycket!
Åkte hem o åt och kollade lite tv innan det blev dags att åka upp igen.
Skrittade fram länge på terrängbanan ute i regnet och red sedan som vanligt i stora ridhuset :). Jag måste säga att jag är lite förvånad att det gick så bra första passet! :D Florran var jätteduktig och lyhörd och vi övade övergångar (främst mellan galopp->trav) och skänkelvikningar. Känns som det här kommer bli superbra! :D <3
Nu är jag jättetrött helt plötsligt så ska sova nu och imorgon blir det filmkväll :D<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0