Hemma på praktik!

Idag började jag på min praktik på Darvelids smådjursklinik :)! Lärt mig ganska mycket bara idag, mycket intressant faktiskt! Kollat när han dragit ut tänder, tagit bort tandsten, sytt ihop sår, gjort analyser och jag har gjort ett urinprov på en hund (Y). Kändes lite udda att springa fram med en skål när hunden ska kissa, men jaja xd

Red Florran på kvällen, direkt efter jobbet. Först gick hon bra, men var väldigt pigg och svår att hålla i ett jämnt tempo. Släppte iväg henne lite i galoppen så hon fick springa av sig och när hon sedan lugnat ner sig fick vi till asfin trav! Hon höll bra tempo, tuggade på bettet i fin form och jag var avslappnad! :D <3

Sedan fick jag för mig att jag skulle jobba igenom galoppen lite lugnare och det kan man inte säga att det var. Hon sprang iväg för mig och kunde inte få henne att lyssna på mina halvhalter. Gav tillslut upp, för hon förstod inte mig och klappade om henne ändå, för hon var ju duktig innan det. Blev lite deppad och undrade om jag skulle klara detta men nu har jag fått mycket peppning från många håll, så nu kör vi och vi ska bli bäst! :D


Allt kan inte funka på en gång ju! ;)(Y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0