Kort arbetsdag och stallet

Idag jobbade jag bara till halv 1, ganska gött:). Speciellt när en hund bara hade separtionsångest och inte borlia (Y), alltid skönt !

Igår red mamma Florran så uppdaterade inte bloggen. Idag red jag henne barbacka och hon gick så fint och avslappnat i både skritt och trav att jag inte ville krångla till det med någon galopp. Övade serpentiner, åttvolter och flyttningar så att hon skulle lossna. Övade halter från trav och det gick också jättebra. Hon är lite svårade i höger varv men tillslut gick det bra där också :D. Alltså gick det sammanfattat väldigt bra idag <3



Denna övningen är jättebra för att få hästen att slappna av! Hoppas ni fattar min lilla teckning ;)
Man flyttnar hästen i skänkelvikning mot väggen som då gör att hästen inte kan springa iväg för mycket. Sen är det upp till ryttaren att göra halvhalter så att hästen trampar korsar bakbenen och inte bara sneddar lite (Y). Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0