Halmstad och världen emot sig

Igår åkte jag, Louise, Claudia, Linnea och Evelina med Ida in till Halmstad. Där kollade vi runt lite, åt gott på macdonalds<3 och provade faktiskt två nya saker där! (brukar inte vara så ombytlig xP )

Mac Flurry Brownie och Chicken Wrap :D Chicken wrappen var jättegod men man blev inte mätt på den "/ Mac flurryn hade varit god om det varit kolasås istället för chokladsås och ljuschoklad istället för mörk ;))

Sedan åkte vi buss till Halmstad arena där vi frös tårna av oss när vi kollade på när Idas kille spelade :). De loosade xP. Missade bussen till norra station och det var sista bussen så vi fick skjuts av idas mamma (Y). Sjöng heeela vägen till Plönninge ;D





När jag vaknade idag var det jättekallt i rummet för hade haft öppet fönster och inget element då :S Så sprang in direkt i det varma badrummet :D Väntade en överraskning i cykelskjulet. Punka! Hääärligt, hur fixar man sånt ?

Senare hade jag ridning och fick äntligen rida Diwa! Har egentligen ridit henne innan, men lite annorlunda med dressyr jämfört galoppbanan ;) Fast hon taggade rätt bra i galoppen ändå x)

Vi övade på Caprilli-programmet som vi ska redovisa nästa vecka! Det gick helt okej, men jag vill hellre rida Dido, hennes mamma. Red henne på prova-på dagen för över ett år sedan och det kändes jättejättejättebra! Man fick önska tre hästar och då önskade jag

  1. Dido
  2. Miria
  3. Copri


Caprilli är ett dressyrprogram med hoppning och vårt program innehåller skänkelvikning mellantrav och lite sånt, men lärarna tog bort ryggningen "/ Men ska bli lite spännande, det har jag inte gjort förut (Y)
Uppridning nästa tisdag!


Jag går bara och väntar på känslan. Att det bara är helt rätt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0