Nervöst...


Idag har jag haft ridning igen och fick rida Cockery(Kakan). Började med att jag kom för sent, eftersom han är rädd om öronen så man måste knäppa upp hela nackstycket på tränset när man ska tränsa...
Framridningen gick inte bra, han vägrade mjukna och var bara stel, stark och framtung. Sedan skulle vi hoppa! Travhoppa in i en kombination, snett igenom- sockerbit, och nästa långsida- oxer.

Såklart blir det galopp in några gånger, eftersom han var så stark. Då sa Peppe åt mig att göra halt framför första hindret i kombinationen :o.

 Svårt, eftersom Kakan inte överhuvudtaget brydde sig om att jag satt där uppe, men efter ca: fyra försök så gick det! Och sedan kunde han travhoppa in! WOW! :D Kakan är en ny häst på Plönnigne, så Peppe hade aldrig sett han hoppa innan, så jag blev typ en liten "testpilot"... Fick inte till något "wow-språng" men när vi skulle trava av slappnade han helt plötsligt av och började jobba med ryggen och sänka nacken! Då var han riktigt fin!

Idag har vi också haft stalltjänst, Kunskapstorg, och då jobbade jag med matten, och sedan föreläsning i Hästens Beteende! Dom berättade också om Steriotyper( ovanor) och tog upp krubbitning, och eftersom Billy gör det så lyssnade jag extra noggrant (Y). Ska se till att mamma också läser de papprerna!





Efter skolan cyklade jag och Rebecca runt och kollade på två olika stall - Frisagård och Gustavsberg. Frisagård är fullt och har kölista, men annars ett stall som jag skulle kunna tänka mig, faktiskt!

Sen åt jag, Rebecca, Claudia och Emma lasange i matsalen :D Nu väntar jag på att mamma ska hämta mig så vi kan åka till stugan i Helsingborg och imorgon blir det besiktning! :D



Håll tummarna allihopa!! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0