Galopp och kaos

Idag hade jag och 4 till i klassen galopp och till en början var vi i ridhuset. Sedan gick vi ut på galoppbanan, jag red på Copri,  och han var så pigg att han stack flera gånger,noll kontroll!

Så sista varvet sket jag i för trodde att han skulle sticka på allvar då. Istället körde de andraen sista gång. Först gick det bra, även om alla hästar var heta.
Sedan tappade de lite fart i kurvan och några av hästarna började överväga att sticka till stallet, och det ledde till att alla 3 flög av, och min rumskompis fick åka och kollas upp på akuten, men hon klarade sig bra ändå. Så är glad att jag  inte hängde på sista varvet iallafall,men synd om de andra bara :( <3

Kommentarer
Postat av: Amanda

Oj hoppas det gick bra för dom! Tränar du galopp? :)

2011-04-16 @ 17:50:41
URL: http://iamequestrian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0