Full fräs i 180

Testade att hoppa idag! Gick j'vligt fort och hon försökte gärna glida ut i svängarna. Det sistnämda gick dock bättre när jag verkligen koncentrerade mig på att sluta om henne.
Är dock stolt över att vi kunde hoppa den svåraste delen på övningen! (se teckningen nedan!)

Orsaker:
1. Första gången jag faktikskt hoppade här hemma
2. Övertaggade ponny ;)
3. Jag gillar inte känslan på hackamore :/ Bara att vänja sig, eller testa det tredelade? Får se!

Åtgärd:
* Öva halvhalter, tempoväxlingar
*Vända ännu mer för vikten
*Rida mycket bomövningar(mest för att det är så himla kul!)
* Hitta knapparna :)



ÖVNINGEN
Denna övningen är superrolig!
Du kan komma från alla håll, variera dig och använder bara fyra hinderstöd. Bommarna lutar man i mitten mot 1 elr. 2 sockerbitar. Det innebär att man ka hoppa över mitten också- precis som jag ritat ut på bilden! :)





TIPS TILL MAC användare!
Har ni som jag dampat loss på det dumma programmet seashore för sista gången?
Ladda ner Paintverisionen till Mac här. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0