Läromästare eller "svår" häst?



Jag tycker inte man ska börja med en så kallad "svår" häst. En svår häst är enligt mig en väldigt pigg, tittig extremt känslig eller allmänt busig häst. Det är inte en häst som passar som ens första häst.

Den första hästen ska vara lugn, acceptera att man gör fel ibland och vara en riktig läromästare. Jag hade världens bästa första häst. Finns nog ingen snällare.
Hon kunde stå i boxen med öppen dörr och stod kvar om man gick iväg. Hon gjorde aldrig något dumt. Inte tittig, kunde bara bli stark när man red ut :)


Så det är alltså bättre att börja med en lugn läromästare för att sedan vara redo och förberedd för utmaningen med en lite svårare häst :)


Personligen tycker jag att heta/pigga hästar är roligare! Det är mer liv i dom och jag har inget emot ett bocksprång eller två. Men i början kan såna grejer lätt skrämma ryttaren istället för att tycka det är roligt.

Håller ni med?


Bästa läromästaren- Källstorps Lima


Du vet att jag alltid kommer älska dig, att ingen kommer ersätta dig och att du för alltid har en stor del av mitt hjärta som ditt eget<3 Älskar dig Källstorps Lima <33    11/6- 2010 <3



Kommentarer
Postat av: Moa :)

Jag tycker inte man ska börja med en så kallad "svår" häst. En svår häst är enligt mig en väldigt pigg, tittig extremt känslig eller allmänt busig häst. Det är inte en häst som passar som ens första häst. - CHECK!



Den första hästen ska vara lugn, acceptera att man gör fel ibland och vara en riktig läromästare. - CHECK!



haha inte lite rätt inprickat va ? ;)

2011-12-15 @ 09:48:23
URL: http://moatodal.webblogg.se/
Postat av: Matilda

Håller absolut med!

Jag började ju med Millini som min första riktiga läromästare! ;) Landy o Dana vette sjutton haha .. xD <3

2011-12-19 @ 17:42:50
URL: http://absoluttilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0