SADELUTPROVNING!

Idag så åkte jag och mamma upp till Charlies i Jönköping på förmiddagen och blev kvar där ett bra tag x). Hade tänkt köpa mycket i Göteborg, men tror Charlies tycker att vi är ett par riktigt bra kunder... (A)..
Först kollade vi hoppsadeln som vi köpte med Florran, så att den fortfarande ligger bra, och den låg nästintill perfekt! :) Sedan började vi kolla in dressyrsadlarna och den första vi testade på Florran satt perfekt och jag fick jättebra sits i den (upprepade mamma och utprovaren om och om igen x))!
Vi fick ett jättebra inbytespris på vår Rodrigo Pessoa Hoppsadel som vi hade köpt till Lima så då blev ju dressyrsadeln rejält mycket billigare :)

Här kommer en bild från sadelutprovningen! Florran tyckte att alla fabriker runtom var mer intressanta än kameran ;)


Sedan hittade vi lite andra saker som:
*dressyrsadelgjord, sprengerstigbyglar+ett par svarta stigläder till dom.
*Ett beigt Schockemöhle dressyrschabrak, hade inga dressyrschabrak så var tvugna att inhandla ett och detta var riktigt snyggt!
* Bruna Soft up säkerhetsstigbyglar från Freejump med matchande stigläder till hoppsadeln, ev ska jag byta ut stigbyglarna till brun/grön... Vet ej :P
*Sedan sålde de ut sina ullskrittäcken med gamla "Charlies-loggan" så då passade vi på att köpa ett brunt! Bild på den kan ni nog få när den ligger på Florran istället ;)
*Investerade i ett KK Ultra sprengerbett, då det är utformat så att det inte kan vinklas upp i gommen och ska ge en  otroligt bra kontakt och många upplever att hästen går bättre på sprenger än ett vanligt bett. Skriver en recension när jag testat det ett tag!
MÅSTE TILLÄGGA! Det är första gången någonsin som jag äger så här mycket märkesprylar, so don't judge me x)

Kommentarer
Postat av: mooa ^^

BRUNGRÖNA!!!! :D

2011-02-20 @ 00:54:08
URL: http://moatodal.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0