Äntligen vila!

Idag var det mycket att göra på praktiken! Skrittade ut Hreimur, eftersom han jobbat hårt i veckan. Sedan blev det nytt vatten åt alla hingstar och ta ut alla hästar. Det låter inte mycket men allt var segt och jobbigt idag xP.
Sedan lärde Hinni mig lite om deras utfodringssystem också och vi bestämde att vi tar med Florran dit på måndag! :D
Äntligen lärt mig lite namn så kan ju säga att hästen som jag rider för det mesta (läromästaren) heter Njáll och den bruna valacken jag ridit heter Rindill :).
Jättesvårt med alla namn så när jag ska ta ut till hagen går jag helt på vilken häst som står i en viss box xP. Men det har funkat än så länge ;).
En ny hingst var lite jobbig när jag tog in han idag, stegrade typ 3 gånger, men träffade inte mig som tur var. Han var väldigt stressad och Hinni tror att det var för att det var fler ston inom synhåll idag.

Sedan blev det stallet och använde Hinnis tips om att "den som styr över den andres fötter, bestämmer". Detta betyder att den som får den ena att flytta på sig åt olika håll är ledaren. Jag gjorde det idag när Florran började vara jobbig och det funkade skitbra! Hon slutade :D:D Så hoppas på mera tips på måndag så löser sig nog detta, förhoppningsvis! ;D

Kommentarer
Postat av: Sabina Zander

sv: Hehe! Kommer imorron tror jag. :D <3

2011-01-14 @ 23:42:51
URL: http://szander.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Njáll, hmmm hur ser han ut? ;) eller det kan iofs inte vara min kompis häst ;)

hoppas du har det bra Alex!

2011-01-15 @ 19:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0