Biolight och Thermografi

Jag har ju skrivit lite om vad det är och vad det hjälper mot, men fått lite frågor på vad det kostar osv.
Av min "behandlare" kostar Thermografin 600:- för hela behandlingsperioden och Biolight kostar 500:- per behandling. Första gången blir det alltså 600:- +500:- och resterande gånger 500:-/ behandling. Men det är mycket effektivt!

Anna rekommenderar att man alltid ska kolla igenom hästen innan och efter tävlingssäsong.
Om man tycker att hästen är stel, ovillig att arbeta, eller bara annorlunda än vanligt kan det vara på sin plats att kolla upp det, det är ju bara bra att så snabbt som möjligt ta reda på vad som är fel för att kunna åtgärda det!(Y) Numera ringer vi alltid Anna först, innan vi tar in en vetrinär, om det inte skulle vara något akut såklart! Dessutom kan man ju då slippa följdskador, om hästen t.ex haft spänningar och då belastat andra benet istället och så rullar det på, det kan bli ganska allvarligt tillslut :S. Det sista är min egen åsikt :P

Hoppas ni fick svar på era frågor! ;)

Kommentarer
Postat av: Josse

Sv: Det beror på! Om hon blir stark o hänger i vanligt bett så skulle jag ta side-pull, men då får man ju mindre kontroll också. Blir ju typ som o rida med grimma ;) Men prova så ser du vad som passar bäst <33



2011-01-06 @ 00:10:28
URL: http://josefinzander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0