Kaos

Idag var det praktiken som vanligt, det var ganska lugnt idag. Gjorde de vanliga stallsysslorna och fixade ridhuset, då det är kurs till helgen :P

Sedan åkte jag och mamma till nästa stall. Övade "sensitise" träning med Florran och det gick bra :). Idag kunde mamma sätta på bensnörerna nästan helt utan protest. Ridskolan hade stora ridhuset idag så vi var 8 stycken i lilla.... Först jobbade vi på bra och avslappnat, men sedan bad jag mamma ta skritttäcket och vet inte vad som hände efter det. Spänt och kaos i hela ridhuset, för lite plats och jag blev väldigt irriterad över detta, speciellt eftersom det då var en grupp på 4 personer i stora ridhuset då!
Det var bara tur att ingen häst sparkades, för det kunde mycket väl har hänt! Jag kunde inte slappna av igen så hoppade helt enkelt av och lät mamma ta Florran, medan jag sprang en runda för att lugna ner mig. Inte tränat "vanligt" på hela lovet och fått ordentlig överskottsenergi som lätt blir irritation, lite som Florran kan bli. Kanske är ganska lika ändå x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0