NY TRANSPORT!

&Idag har det hänt mycket!
Kollade på Jens Fredricsson träningen, dock pratade jag hela tiden med zanders och Matilda
Dom övade på:
*Att hästen skulle få in bakbenen under sig (genom skänkelvikning i trav och galopp)
*Travade fram med en hand i tyglen för att slappna av
*Galopperade utan stigbyglar för att komma ner i sadeln och övade sedan på att korta och länga sprången
*Små volter i galopp för att kontrollera att hästen följer en
*Sedan började de hoppa på galoppbom-räcke-galoppbom. Därefter lade de till en del andra hinder och övade att rida på rätt antal galoppsprång.
Nu kan ni ju göra en egen träning i Jens stile ;) Det hade jag gjort om Florran varit i form!
Imorgon ska jag vara tyst så jag hör mer vad han säger ;).



Efter ponnygruppen hade jag en rundtur för mina "gäster" och visade dom de nya hästarna i stallet (Y)! ;D Sedan körde jag och mamma iväg till Mullsjö för att hämta en boggie transport med frontutlastning, begagnad Kyllinge ;) Den såg fin ut så köpte den :D!



Väl hemma kollade vi på sista träningen men även om jag var tyst så stod Jens för långt bort för att jag skulle kunna höra vad han sa.

Sedan red jag Florran, och i stallet visade hon upp sig för Erica på sitt finaste humör, not. Tur att hon är hästvan och förstående, andra tycker bara att vi måste "uppfostra henne bättre"! Vi försöker, men inte så lätt med denna ponnyn, säger jag då (Y).
Nu får jag rida i alla gångarter för att blodcirkulationen ska komma igång så det stimulerar läkprocessen. Nu blev det fina ord ;). Övade mycket lösgörade som skänkelvikning, öppna och skänkelvikning mot väggen :). Fick till några riktig bra övertramp i traven i skänkelvikningen!! :D Härlig känsla <3. Sedan tog jag en volt galopp i varje varv och det gick superbra!
Som sagt, en av dom finaste jag har ridit <3 Tempramentet jobbar vi på.. To be continued ;).....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0