Heldag på Fjellare!

Idag så hade vi heldag i stallet och red två gånger!

Först red jag Fair Lady. Hon var mer i luften än på marken. Bockade jättemycket, dock stolt att jag satt kvar, även om jag var på väg av flera gånger! I slutet kom jag på ett trix som gjorde att hon inte kunde bocka ^^.
Vi övade på travbommar och galoppbommar på böjt spår :) Inte så jättenöjd med det ridpasset :P


Sedan var det lunch och ridning igen!
Nu red vi mer självständigt och jag fick Frigolit, som är väldigt hatad av en i min klass för att han slänger upp med huvudet så att han nästan knockar en!
I början gjorde han såklart det, men sedan slappnade han av gick avspänt i alla gångarter. Testade på galoppombyten också, vilket inte gick bra... xd Fin förvänd galopp dock ;).
Travade av på långa tyglar och han sträckte ut halsen framåt-neråt, så jobbat har han iallfall gjort!
Syntes på svetten också i för sig ;) Så enligt mig är han inte så hemsk, ingen favorit, men helt okej! :)



Nu ska jag snart laga mat! Hörs! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0