Frigolit!

Idag så hade vi en lång skoldag till 4 och jag red Frigolit, amandas hathäst ;).
Han är nämligen bakskygg, slänger upp huvudet stup i kvarten och e allmänt spänd :P. Men måste säga att jag är nöjd!
Första galoppen satt jag inte ner ordentligt och satt mer "på" han än "med" han, om ni fattar vilken känsla jag menar :). Det var för att jag spände mig och mest försökte få han att ta ned sitt huvud från himlen istället för att sätta mig ner och rida ordentligt.
Menmen! Tog nya tag till andra galoppen och inverkade mycket bättre då, även om han höll på med huvudet.
Han är värst i traven för då släpper han rygger helt (det kändes som hela bakre delen av sadeln glappade) och vi skulle rida i nedsittning(Y)... SURE!


Nej, men tillslut funkade faktiskt det också för att jag verkligen koncentrarade mig på min sits och att inte spänna mig alltför mycket då det skumpade som jag vet inte vad...och är lite stolt faktiskt för sedan gick det jättebra och han lyfte ryggen ordentligt och gick helt plötsligt att sitta på :D Fick beröm också och då blir man alltid glad :D Tillslut gick han faktiskt väldigt fint, enligt mig ^^
Ingen ridning på Florran idag då jag kom hem halv 8 och sedan har jag bara slötittat på tv! :) Väldigt skönt att ha makten över tv-kontrollen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0