Dagens ridpass!

Idag stod det hoppning på schemat, länge sedan sist!
Jag fick Diggilo, men eftersom en i klassen(Emma) ska starta han på en klubbhoppning undrade hon om jag ville byta mot Frigolit(räddharen).

Så det gjorde jag och han var riktigt fin!
Inte alls spänd, men vi hade lite problem med styrningen när vi skulle rida i galopp över en bom på volten. Han var lite klumpig att svänga med sin stora kropp. Annat mot ponny det! Men tillslut fick vi även till det riktigt bra!

Klicka här för mer info om Frigolit!

Däremot hoppningen var skitbra! Det blev 5 studs och han bara rullade på med riktigt bra och luftiga språng! Kunde helt koncentrera mig på sitsen och det kändes mycket bra!

Lite synd att han är så illa omtyckt lilla räddharen (om man får honom tilldelad är reaktionerna dessa: Ska du rida Frigolit!? HAHAHA *skadeglädje* Lycka till!).
Han är faktiskt riktigt fin i hoppningen och dressyren, bara man får honom att slappna av ordentligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0