Estiskt val!

Idag hade jag första lektionen i vårt estetiska val och jag hade självklart musik! Känns skönt att äntligen ha musiklektioner igen eftersom jag fick sluta på sånglektioner när jag började på Plönninge, och det både känns och märks.

Vi hann inte mycket mer idag än att välja ut lite låtar vi ska uppträda med på skolan någongång, men eftersom skrivaren krånglade fick vi fick inte ens ut notbladen.

Sedan stannade jag och Rebecca kvar och försökte oss på att sjunga lite till gitarr, första gången jag gjorde det idag och det var mycket svårare än att sjunga till piano, för då hör man tonerna mycket tydligare.
Eftersom det inte funkade så bra envisades jag såklart med att öva på den så fort jag kom innanför dörren! Är man envis så är man!


Den är riktigt fin egentligen, men man sätter inte den första gången ;)


Kommentarer
Postat av: N

Sv: Tack, det värmer massor att få läsa sådant :')

2011-11-17 @ 07:47:09
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0