Time to clear the air...

HATAR när man inte kan svara till personen i fråga, när inte personen vågar skriva något man kan kontakta dem på, i rädsla för att bli ifrågasatt?

En person ifrågasatte om jag ens saknade Florran. Om jag ens sörjde henne.
Hon menar på att jag redan letar nytt.



Är det fel att försöka leva vidare?
Jag tycker om hästar och vill inte vara hästlös, därför har jag kollat på nytt, även om det var så nyligen Florran försvann.

Det gör faktiskt ont när du skriver så. Florran var otroligt speciell och jag har kämpat ihop inlägg för att försöka beskriva för er hur fantastisk hon är var. De är tagna från hjärtat. Texterna som finns nedskrivna betyder någonting, iaf för mig.

Grejen är just den att jag vill ha mitt sista ponnyår, eftersom jag aldrig hann uppnå mina mål med Florran...

Jag vet att det enda som hjälper när man mist en häst är att försöka läka hålet i hjärtat med en ny häst som kan fylla en med kärlek ,det är just det man behöver.

Jag har alltid haft svårt att fatta att någon försvinner. Mina ponnyer, mina hundar. Jag vet inte hur jag ska reagera när det händer. Istället stänger jag av. Då känns inte smärtan lika väl.

Det betyder inte att jag inte saknar henne. Det gör jag. Ni har inte sett mina tårar. Ni behövde inte gå runt i 2 månader med vetskapen om att er ponny lider och att ni inte kan göra någonting alls åt det. Ni behövde inte känna den tyngden på era axlar. Ni vet inte.



Kommentarer
Postat av: Ninna Öster

Hejsan Alexandra!

Vad tråkigt att någon har synpunkter utan att våga stå för dom!

Det finns konstiga människor som måste ifrågasätta allt,



Men du ska veta att Bella och jag är oerhört tacksam för att ni lät Florran vandra vidare så hon slapp ha ont.

Det är varken Bella eller jag som har skrivit detta inlägg det hoppas jag du vet ! Hoppas du hittar en ny ponny så du kan ha ett lyckligt sista ponnyår ! Vet precis hur du känner! Lycka till och ha det bra, många kramar Ninna

2011-11-26 @ 09:44:55
Postat av: alva • FÖLJ MIN BLOGG VIA BLOGLOVIN - OCH FÅ EN FÖLJNING TILLBAKA •

Sv; inte jag heller ;) Folk brukar alltid påstå att det är jobbigt att fylla år då, vad tycker du? ;)

2011-11-26 @ 10:30:04
URL: http://alvadrommar.wordpress.com/
Postat av: Evelina

DeT är inte lätt på avstånd att veta om en människa vill ha symphati, men du ska veta att det bara finns en sorts människa som kan komentera ett inlägg på de sättet, och de är den mest känslokallaste människan. De är den människan som inte vet hur svårt det är, att se någon lida, att sedan besluta hur det ska bli. Jag förstår, för jag vet. Jag hade Curre när både Mister och General gick bort. Menar denna människa på att man inte kan sakna och gå vidare samtidigt? Ska man gräva ner sitt liv i just denna olycka? Det är en del av ens livsbok, ibland måste man läsa vidare, få känna ny spänning. Men bara för de kan man väll få titta tillbaka och läsa om dessa sidor, och känna saknad.

Står bakom dig hela vägen och hoppas och läser din blogg var kväll för att jag vill se dig på ryggen på någon annan fin ponny.

Du är Stark tjejen, ta inte emot skit från människor som inte förstår.

KramKramKram!!

2011-11-26 @ 11:58:11
URL: http://evvolinaa.blogg.se/
Postat av: Tilda

Alex! Jag vet hur allt låg till för dig, du ska inte ta åt något åt denna bruden som inte vet ett skit av vad du och Gunilla har genomgått ihop!

Ni gav Florran ett bra sista liv, ni försökte verkligen med allt för att få henne att må bra och lita mer på människor igen och jag vet att ni lyckades jävligt bra med det.



Sen vem är så dum i huvudet att man tror att någon inte saknar sin ponny?? Klart man gör de! Man släpper inte bara känslorna för ett husdjur bara sådär!? ;O DU gjorde ditt bästa för henne iaf Alex <3

2011-11-26 @ 17:06:32
URL: http://absoluttilda.blogg.se/
Postat av: Malin Lönn

Hej , jag såg att du hade kommenterat ett inlägg som ponnysanning hade gjort om att min ponny American Dollar är tillsalu :) Om du vet någon som letar en b-ponny så säg gärna till. för han är helt underbar ! :)

2011-11-26 @ 21:58:33
URL: http://dressyrsmurfen.devote.se
Postat av: Matilda

<3 <3 <3

2011-12-01 @ 22:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0