Down at Plönninge again!

Åkte ner till skolan i måndags som vanligt, blev stressad när jag insåg att första lektionen för mig var Fjella och det blir ju lite tajt där ja..

Konstigt nog hann jag i tid :O Och fick höra att jag och några till skulle rida unghästarna på utebanan för första gången och även en tur på galoppbanan, premiär för det också! Kändes ju lagom bra.. Att sedan Dubai ville riva stallet gjorde en ännu mer laddad... YEY. Satte på västen, bara för att det kändes som det kunde behövas ;)

Aja vi red på utebanan och fick jobba med att få fram hästarna ordentligt och med att sitta kvar när de tog helikoptersprång över vattenpölarna x) Lite gulligt ändå ;)

<---Klicka på bilden för mer info om Dubai!

Tycker ändå de hade en bra grundtanke med ridpasset för unghästarna: Fram, så lätt som det bara går i munnen och det gör inget om de springer på lite. Hellre det än tvärtom!

För just detta, (eller snarare tvärtom då) är det värsta jag vet- hästar som inte går fram! Därför är det ju så oerhört viktigt att det blir rätt redan från början!

Dubai skötte sig superbra, jättemjuk och trampade på i fin form :) Bara jag som var lite nervig över att det faktiskt var en unghäst ;) Blir så orolig att jag ska förstöra dom :P

Dubai skötte sig även jättebra på galoppbanan, inga konstigheter tan rullade bara på. De som var stolligast var ju de vuxna hästarna xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0