Ponnytiden...

Vi har "bara" 18 år med den underbara ponnytiden- resten av vårt långa liv kan vi ägna åt storhäst! Kanske ca 50 år till? Det är i alla fall en väldigt massa år med storhäst!

Hört så många som klagar efteråt - varför gick jag upp så tidigt, ush vad jag saknar ponnytiden osv osv... Det är helt klart en tid ens liv man kommer att sakna, varför skynda att lämna den? :)

Man har ju olika orsaker som t.ex. ekonomi, ens längd eller vikt som gör att man måste lämna ponnytiden bakom sig, även om man kanske velat stanna kvar eller bara kände sig färdig med ponny.
Men om man velar mellan häst och ponny- tänk noga efter. Ponnytiden kommer inte tillbaka ;)
Själv tycker jag om att alla medtävlande är i ens egen ålder och jag tycker helt enkelt om ponnyer! Glimten i ögat och helt enkelt levnadsglädje! Allt måste inte vara perfekt, man kan ha kul ändå!
Själv tänkte jag på häst ett tag när jag letat ponny rätt så länge, men fick nästan ångest över det! Ponny är ju ponny! Jag vill utnyttja min ponnytid till fullo och kommer vara en av de få som kommer köra fullt ut ända tills ålderstrecket stoppar mig!

Om man tänker efter, är man inte lite mer busig med ponny? Det där lilla extra som gör det kul och värt att minnas! Ser inte särskilt många som håller på och "busar" med storhäst(finns dock undantag, jag har sett flera stycken på plönninge ;) Det syns på ekipagen att de har kul!).
Ponny är grymt mycket häst i liten förpackning( mycket för pengarna kan man kanske säga? x) ). Om jag fick välja skulle jag stanna på ponny livet ut, om jag inte var förlång (Y)
Så ta vara på ponnytiden, den kommer aldrig igen... <3
Vad tycker du själv?
redrar du kanske hellre häst framför envisa, lättgödda ponnyer som kan tänja ens tålamod till gränsen?
Och berätta gärna varför! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0