Serious stuff..

Okej, nu känner jag att det är på tiden att även ni bloggläsare får veta vad jag har sörjt i exakt en vecka och en dag nu. Har inte orkat ta tag i det och skriva ner det, men nu så ska det bli av.



Jo, förra måndagen åkte jag och mamma till Vaggeryds Vetrinärklinik med Florran för att kolla henne grundligt, med röntgen och allt.
Hon har varit konstig och stannat, fast hon älskar att hoppa och klippet har inte funnits där.  Florran gör inte så bara för att jävlas, som vissa andra hästar kan. Vi fatta att något var fel, men inte VAD som var felet! Vi har hållt på med kiropraktor och Biolight och efter behandlingarna har hon varit super- ett tag.
Sedan var man tillbaka på ruta 1, igen.

Vi började med att vetrinären skulle känna igenom henne lite, och vi sa att hon är lite känslig bak. Vetrinären fick vara snabb.. Sedan sprang jag med henne och därefter in i ridhuset.
Florran protestera rejält när hon skulle galoppera ( hade hon inte gjort på en vecka då heller) och vetrinären tyckte hon såg stel ut bak. Vi kom överrens om röntgen, då det absolut inte skulle gå att böja henne. ( När Florran har ont sätter det sig på psyket, och hon reagerar med att försvara sig själv så fort det gör ont).

De vuxna skickade iväg mig in i väntrummet (Under 18 får inte medverka inne på röntgen..) och fick inte så mycket ro där. Försökte tänka positivt.

Sedan ropade dom in mig och gav mig beskedet Kissing Spines på två ställen i ryggen.

Livet rasar igen.






Skriver mer om vad Kissing Spines är, senare..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0