4 veckor till jul

och två veckor kvar till frihet! Yes, ni hörde rätt, jag slutar redan nästa vecka!
 
Idag hade jag för en gångs skull ingen körlektion, så istället blev det sovmorgon, och jag älskar sovmorgonar.
En bra grej med att inte ha häst och slippa sådant som morgonfodring, utsläpp o s v ;)...
 
Hade hovslageri, och det var bara jag och Julia, vilket innebar att vi i princip fick en privatlektion (då vi brukar vara minst 6 st). Så det var riktigt kul!
 
Sedan skulle jag rida Bejing, men råkade få min hjälm inlåst i sadelkammaren och så blev det lite kaos då jag var ensam i stallet...
Fick låna en snäll klasskompis hjälm istället, som tur var!
 
Rät basic pass, såhär efter helgen.
Övergångar, ställningar åt båda håll i varje varv, öppna.
Tog en liten stund att värma musklerna, men så har hon inget ländtäcke jag kan använda heller...
Aja, gick riktigt fint och i bra form i slutet av passet och efter lite bråk om vilket håll vi skulle svänga, och jag vunnit, tog jag en sista galopp och hon skötte sig= avslutade direkt!
 
Fin häst alltså! Innan Julia kom med hjälmen sprang jag runt i ridhuset över bommar, över snö som trängt in och allmänt lekte. KUL :D
 
 
Bild från praktiken i Ängelholm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0