Fullt ös medvetslös!

Idag red jag Chitroon och blev väldigt gald eftersom han är en av de finare hästarna på Fjellaregård :)



Det stod hoppning på schemat idag och jag hade aldrig hoppat Chitroon innan så hade ingen aning om hur han va.

Under framridningen var han rätt jobbig och grejade med munnen, men efter galoppen, där jag satte mig ner ordentligt och red, fick jag igenom honom mycket bättre!

När vi började med bommarna upptäckte jag rätt snabbt att han har noll koll på sina små ben ( hans ursäkt får väl vara att han egentligen är en galoppör ;) ).
Vi började med att trava bommar på dogleg( =böjt spår) och sedan hoppade vi även dogleg med en volt i mitten. Detta tyckte han var rätt jobbigt, men klarade det bra ändå!


Sedan hoppade vi dogleg på andra långsidan men då hade vi en otroligt kort anridning så det blev lite knasigt några gånger då han var rätt svårsvängd...

Sist men inte minst hoppade vi en relation på medellinjen och även här knasade han till det genom att antingen gå för nära eller hoppa av superstort!
Avslutade med några fina, runda språng på sista hindret som läraren höjde upp lite :)

Chitroon var ingen hopptalang- men otroligt söt bara för att han försökte x)

Kommentarer
Postat av: Fanny, Julia och Filippa

Rolig övning! Den ska jag nog bygga i veckan :p

2012-02-10 @ 14:30:00
URL: http://jffs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0