Kallt som satan

Vaknade av att mamma sa att det var utförsäljning  på skor och väskor inne i centrum, så drog mig upp ur sängen och vi införskaffade några väskor- 3 st för 250:- Inte illa!

Senare drog jag upp mot stallet och idag fick lill tjejen blå lindor fram och ett blått schabrak! Otroligt matchande, typ första gången någonsin? Hade dock problem med att henne ben är väldigt.. små och nätta? Inte lätt att linda dom benen, behöver nog införskaffa i ett par kortare lindor eller något? Dessa från Hööks är de ända kortare varianterna jag hittar.. Inte så taggad på dom haha.. Men Nakita är ju i försig extremt söt, så hon kanske passar i B-ponny stilen? Vad tror ni?



Skrittade fram en tur ute och började sedan rida fram!
Jobbade mycket med att svänga för vikten i både traven och skritten. Åttvolter, rida i bågar osv.

Jobbade sedan henne i galoppen och det gick mycket bra! Härligt, härligt med lite kontroll! Ska se om jag kan få ihop en film på underverket ;)

Fick henne inte lika fin i traven idag, men är nöjd och jag själv fick jobba som attan!
Travade av henne på halvlånga tyglar och hon var avslappnad :)

Kommentarer
Postat av: Emilia

Eller så klipper du bara av dem lindorna som är för långa så de blir lagom? ;)

2012-02-05 @ 08:54:25
Postat av: N

Sv: Jo, jag kan fixa ett inlägg till dig imorgon om du vill :D

2012-02-05 @ 21:35:33
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0