Säg det till alla- Jag är på väg!

Idag hade det delvis torkat upp på terrängbanan så bestämde mig för att testa att rida där idag!
Satte på hackamore och kortare några hål på lädrerna och gav mig sedan iväg.



Började med att skritta fram längs grusvägen, sedan började jag jobba henne lite inne på terrängbanan. Det blev mycket skänkelvikningar så hon fick med sig bakbenen och satte under sig ordentligt :)

Därefter travade jag fram och hon var rätt pigg och lycklig, det är ju första gången jag vågat mig på att rida ordentligt i alla gångarter ute eftersom hon som sagt är rätt pigg!

Men har tyvärr tagit en liten omväg i utvecklingen då jag personligen trivs bäst att rida pigga/starka hästar på pelham - och det tyckte inte Nakita om alls!
Så nu blir det istället en variation av både nova bett och hackamore, och nästa gång jag hoppar inne ska jag testa med hackamore :)



Det var inga problem att rida i alla gångarter och jag testade även upp/nerhopp! Det sköna med hacket är att jag iaf har möjligheten att stanna, även om hon försöker dra :)




Kommentarer
Postat av: matilda-livet på ett ridgymnasium! :D

vad fin hon är alex ;)

2012-02-27 @ 19:02:56
URL: http://ridehorse.blogg.se/
Postat av: Emma

Gud! Du har verkligen en superfint häst! Älskar skäckar!

2012-02-27 @ 22:18:23
URL: http://loveponni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0