Året som gått!

Januari
*Jag hade en 2 veckor lång praktik hos islandshäst ryttaren Hinni och han hjälpte mig ENORMT med träningen från marken! Från att inte kunnat sätta fast bensnörerna kunde vi nu göra det och vi var överlyckliga över detta magiska faktum. Florran kickade nämligen efter en.

*Efter att ha ridit ihop mig med Florran och tränat flitigt kunde jag komma tillbaka till Plönnige med självförtroendet i topp och fick massa beröm av ridlärarna att jag utvecklats så över lovet!
Februari
*Var på Göteborg Horse Show med mamma och hittade lite saker, bl.a mitt älskade Schokemöhle Sports schabrak och luva!
Även filmer på våra första hoppträningar. Ni kommer se på senare filmer att vi utvecklades som jagvetintevad.
Hon. Var. Grym.


Mars
*Införskaffade mig mina första ridstövlar- Bocaj!
*Tävlade en dressyrtävling som gick mycket bra och två hopptävlingar som gick åt helvete med stopp och falsk framåtbjudning.
Antagligen var det ryggen som var problemet redan då..
April
*FÖRSTA TERRÄNGTRÄNINGEN!!
Vi var i vårt rätta element! Så bra gick det!
*Kom även tvåa i en LC! Där kom en vändning :)
Maj
Här hände det mycket bra saker!
*Florran gick super på tävlingarna i Brämhult.
Kom 6a i LC och red fel väg i LB- men en super runda!
*Var iväg på en härlig och minnesvärd strandritt i Falkenberg!
*Debuterade Fälttävlan med ett klart godkänt resultat!
Juni
Kände att Florran inte vill trampa under sig ordentligt längre.
*Startar en LC och får hjälpa henne väldigt, väldigt mycket. Trots det så blev det en 5e plats och strök duktiga, snällla ponnyn direkt från LB:n eftersom jag kände att något var fel.
Det där var inte hon.
Juli
DÅLIG MÅNAD.
Florran var allmänt konstig och kändes inte alls rolig att rida- nu vet vi att ryggen gjorde ont.
*Startade fälttävlan i Flyinge och stannade ut oss i terrängen. Åker direkt till Slöinge för att kolla ögonen(som var perfekta) eftersom hon hade stannat på det minsta hindret på hela banan- som gick in mot mörker.
*Tränade dressyr för Lotte- hon är den bästa helt enkelt.
*Startade en LC+5 och en LB med stopp i båda klasserna. Trots alla försök med kiropraktor, biolight och undersökningar hittade vi inte problemet!
*EN bra grej var att jag terrängtränade för Johan Lundin- också en väldigt bra tränare!
Gick SUPER- antagligen för att hon älskade det så mycket att hon ignorerade smärtan.. <3
*Var även en sväng nere på Falsterbo med goa Ida och Julia!
Augusti
Florran var halvkonstig igen, stel, kort i steget.
*HELDAGS kurs för Johan Lundin!
Hjälpte mig med många knappar där! Ni ser på bilderna hur samspelta vi var.
Bästa terrängträningen ever!
September
* Deltog i DM på hemmaplan! Nollade båda kvalen även om hon började dra lite mer till vänster i andra rundan. Kvalar till A-finalen och startar då vår första LA. Hon kommer knappt över hindrerna och jag är helt förkrossad. Florran brukar klippa allt- oavsett hur högt det är!
* Åker iväg på en grym resa till Serbien med skolan! Helt otroligt roligt var det och kommer nog aldrig glömma det!
Klicka för att stänga bilden


Oktober
*Startade en LB i Värnamo och hon var konstig redan på framridningen, inget sug alls.
Testade ändå att starta och hon stannade ut sig, och jag hade full förståelse för det där var inte som hon är.
Vi bestämde oss att eftersom hon är skitfin och härlig emellanåt och konstig och stel då och då och att det trots både biolight och kiropraktik kommer tillbaka så måste det vara något som sitter djupare. Vi ställde av henne till total vila direkt.
*Åker till Vaggeryd och får beskedet KISSING SPINES.. Fuck life

November
*Åkte till en vetrinär klinik i Skara för att kunna röngta nogrannare och då hittar de även Spondylos. Försöker få henne utdömd men försäkringsbolaget vägrar. Florran blir sämre och sämre.
*Får äntlligen tillstånd och Florran avlivades den 14 november och lämnar ett stort hål i mitt hjärta <3

December
*Får hem Nakita 2 December!
*Anordnade Garkus populära Julshow :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0