DUKTIG HEST

Tog en sovmorgon eftersom det sedan blir jobb i två dagar nere på Plönninge! Inte speciellt taggad på detta alls..

Pysslade lite allmänt med Nakita idag och fettade in hovarna ordentligt :)

Därefter satte jag upp ett sockerbitshinder på den lägsta höjden med tanken att bara rulla över det i ett lugnt tempo i galopp.

Värmde upp genom att vända mycket för vikten i både skritten och traven med mycket åttvolter och runt hinder som stod framme, så att hon skulle följa mig ordentligt.

Därefter rullade jag på i galoppen och ställde ut henne så hon jobbade ordentligt med baken. Därefter rullade jag över sockerbitshindret flera gånger utan problem.

Dock så taggade hon igång på ett annat hinder och blev rätt stark, men det löste vi och sedan kunde vi lugnt rulla över vårt hinder igen och trava av i lugnt tempo!


MYCKET NÖJD MED NAKITA IDAG! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0