Sadelutprovning- again

Idag åkte vi iväg tidigt mot Mullsjö för att möta upp en sadelutprovade med Amerigo sadlar :) Hon hade med sig ca 11 st olika och vi provade bara två av dom.

Den första var en Amerigo DJ ( i en annan  bomvidd än den vi testat innan) och den satt som en smäck! Testade ett kryss och det gick mycket bättre att bromsa med den  :)
Testade även en Amerigo Vega och jag är så förälskad i den <3 och Nakita hatade den :( Denna sadel passade nämligen mig så perfekt att mitt ben som typ är felvinklat i alla andra sadlar helt plötsligt blev normalt? Ibland är livet retfullt- hade velat ha DJn med Vegans säte!
För att visa hur jag menar:
Så här blir mitt höger ben allmänt; en aning inåtvinklat (pga att jag har en grej i mitt bäcken)
Detta gör att jag belastar benet fel, speciellt när jag står upp länge i sadeln.


I Vegan blev det så här( då den hade ett smalare säte):

Det vill säga- helt normalt! Önskar att den sadlen hade passat, men Nakita är rätt kinking med att det ska vara precis rätt ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0