Sönder stressad?

Uppdateringen har varit lite låg nu senaste dagarna då jag varit nere och jobbat i skolans stall! Helt död men goa pengar blir det! Ska jobba 2 dagar till senare i veckan också.. Inte taggad..


Nakita var super stirrig idag,då det kom lös tre hästar som skenade in i stallet där hon stod. Stirrigheten höll i sig en bra tag av framskrittningen, men när jag sedan kom in i ridhuset var hon superfin!
Jättemjuk och stadig och lugn (för det mesta). Fick till henne bättre i galoppen idag då jag gjorde Jens Fredricsson "galopp piruett" - alltså gör en mini volt med hästen utåtställd.
Då fick hon under sina bakben mycket bättre och sprang inte. Detta kommer jag jobba med mycket nu, så hon inte slarvar med detta! :)
'
Imorgon blir det nog löshoppning- spännande att se lite vad hon kan ! (Y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0