WOW säger jag bara

Jag är så himla lättad!

Först o främst; Inga fel på Nakita efter gårdagens olycka, hon gick nämligen super!

Idag provred jag den första av Amerigo sadlarna och så fort jag satt upp kände jag mig helt i balans och jag hamnade direkt i lodrät sits!

Satt och log som ett fån hela framskrittningen längs vägen eftersom jag nu kan bromsa henne till största del med kroppen! ( gjorde man det i andra sadlen, eller om man satt lodrät så skjöts hon på som attan. Man tvingades till att rida lite framåtlutad).


Så testade skritten- hon sökte sig direkt, avspänd och fin.

Traven- samma där!

Galoppen- wow här kändes verkligen skillnaden! Jag kunde sitta emot och ta det mesta med kroppen och sätta henne ordentligt på rumpan! När hon väl accepterat det gick hon superfint!

Tog även några språng och hon dampade som attan- men denna gången hade jag ett stöd i munnen och jag kunde sitta emot. HALLELUJA!

Så imorgon bitti testar jag nästa sadel och känner på skillnaden!

Imorgon kväll taggar man första hoppträningen då jag äntligen har möjlighet att stanna min ponny på ett vettigt sätt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0