Åsikter om detta?


Fick frågan om jag ville dela min åsikt om gramantyglar och detta är min åsikt!

"HAHAHA!

Mitt älsklingsämne här ju! :D

Jag ÄLSKAR hjälptyglar!

Själv har jag ridit med graman typ 2 ggr? och tycker det är grymt svårt med 2 tyglar och överlåter det till andra ryttare. Jag ser inget fel i det, då man inte ska sitta och dra i gramantygeln, den är bara till för extra stöd. Ett bra hjälpmedel- OM ryttaren gör rätt! Det bästa vore om man red för tränare första gången så man lär sig hur det fungerar.

Däremot LOVPRISAR jag gummiband/halsförlängare. Seriöst, det är universums bästa uppfinning. Eftersom den är elastisk "tvingar" den inte ner hästen i form på samma sätt som en graman kan göra om den används fel. Istället ger den hästen ett stadigt stöd och ryttaren behöver bara koncentrera sig på att få fram hästen och inte joxa med händerna! :)"


Säg gärna vad ni har för åsikt och erfarenheter!!

-Och är ni nyfikna om vad andra tycker om just detta kan ni kika i kommentarsfältet på denna bloggen som lyfte frågan!


Kommentarer
Postat av: MAJA - retardriders

tack för länken! :D



film från dagens tävling där jag vann en klass finns på bloggen :D kolla gärna in.



http://retardriders.blogg.se/

2012-06-10 @ 17:03:01
URL: http://retardriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0