Livet kör på i 180

Idag har jag hunnit med att köra iväg Nakita en runda, kollat på balen här hemma och ridit Scotland även idag!
Börjar kunna reglera farten lite bättre nu och hittar lite nya knappar varje gång!
Idag gav jag mig på rätt mycket framdels-, bakdelsvändningar och även lite skänkelvikningar för att få igång bakbenen ordentligt.
Red även en del utan stigbyglar för att träna sitsen och försökte tänka på min handställning, blicken och tyglarnas längd = Mycket på en gång!

Scotland skötte sig bra, red t.o.m utan stigbyglar i galoppen och han jobbade på i en väldigt fin form, likadant i traven!
I slutet av passet skulle jag skritta över en bom på långa tyglar (utan stigbyglar, för dom hade jag släppt) för 3e gången idag och då får han fnatt och HOPPAR över!

Kan tillägga att jag satt i dressyrsadel och att jag var bra nära att glida av lite sådär lagom elegant!
Men hade tillräckligt med vett i skallen för att inte dra i tyglarna (då hade vi nog snackat om explosionsartad häst..) och lyckades dra mig upp med hjälp av sadeln!
'
Gratis balansövning iaf! ;)
Ska med och fota när han terrängtränas på torsdag, det ska bli kul :D

1a ridpasset
2a ridpasset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0