Något jag vet att NI vill veta

Detta, mina vänner, blir nog en ganska stor BOMB.

Nakita är betäckt!!!!

Eftersom hon har en såpass allvarlig skada och vi inte kan göra någonting överhuvudtaget med henne har vi bestämt att hon ska bli avelssto, för annars kommer hon inte ha ett värdigt liv alls.
Då skulle hon gå i hage. Ryktas lite, in i boxen. KUL? Nej, det tycker ingen av oss i längden.
Visst, mysigt är det väl.
Men inte 365 dagar om året med vetskapen om att du inte ens kan rida, nej vänta lite, inte ens SITTA på din egen häst. Försök sätta er in i det.

Ja, Nakita är urgo och världens snällaste. Men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Jag ville tävla mitt sista ponnyår, tävla Stil SM i fälttävlan- Något som inte ens FINNS för häst! Så jävla besviken att det finns inte. Men allt blir inte som man vill, och i mitt fall- DET BLIR ALDRIG SOM JAG VILL.

Jag hade redan innan tänkt på att ta föl på henne, det är ju väldigt intressant med avel och hela fadderittan. Men då hade jag tänkt mig att jag skulle kunna rida på MIN ponny. Eventuellt låtit en duktig liten ryttare hjälpa till. ÅT HELVETE MED ALLT.

Tja, det jag ville säga med inlägget är att jag förtjänar att fölet föds friskt och sunt och framförallt LEVANDE.
Önska mig gärna lycka till, känns som vi kan behöva det. Tack <3

Btw- nyfikna på hingsten kanske?? Och förresten, till er som låter mig rida era hästar- NI LYSER UPP MIN DAG <3


Kommentarer
Postat av: moa (:

Oooh!! Vem är den lycklige?! :)))

2012-06-14 @ 21:13:37
URL: http://moatodal.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0