Om jag skulle sälja en häst...

Jag har ju haft turen/oturen att sluppit sälja en häst vidare. Men jag lovar att jag hade varit sååå kräsen!

På själva annonsen skulle jag skrivit tydligt(!) vilka egenskaper jag söker hos ryttaren och stackars den ryttaren som provrider hos mig x)
Jag lånar knappt ut hästen till mamma, har skitsvårt för det! Elak människa är jag..

Men hade ju fått ta mig i kragen om jag velat få hästen såld såklart!
Då hade jag tittat på hur ryttaren klarade av hästen, om de klickade och om de skulle kunna utvecklas tillsammans. MEN. Nästa del som är OTROLIGT viktig för mig är att de har liknade hästtänk som jag.

Med det menar jag att de hela tiden söker orsaker till att hästen gör som den gör.
Börjar den Vägra?- Passar sadel, har den sträckt sig, har den något som kan påverkat den? Eller har den helt enkelt tröttnat?
Sur vid sadling- Kolla sadel
Konstig med bettet( tar ut tungan, sticker okontrollerat)- Kolla munnen
Känns det som det tar emot någonstans?- Kiropraktor eller biolight?

Ni ser själva, jag är så otroligt uppmärksam.
Jag söker orsaker och tror inte på att en häst bara gör något för att jävlas.
Jag skulle vilja veta att de är lika uppmärksamma som jag och inte skyller allt på att hästen är dum, vilket många gör tyvärr...

Hur kräsen vågar man vara när man säljer en häst?
Man ska ju trots allt bli av med den också och med alla mina krav skulle det nog ta ett tag.. hehe ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0