Passet på Bounty

Det är så himla kul att Bounty direkt fattade att jag var "matten" för helgen!
När jag började ta fram hans borstar och träns hade han FULL KOLL på mig och stod beredd vid dörren.

Eftersom jag var dödstrött så orkade jag inte sadla och satsade på ett barbacka pass! Han är rätt skön att sitta barbacka på, som tur var ;)


I början kände jag mest lite på honom, och han lyssnade inte riktigt på skänkeln.
Hade velat ha sporrar för bättre reaktion.
Men efter ett tag försökte jag sitta in rumpan lite mer på honom i galoppen och det blev lite jobbigt för han. När jag däremot längde ut tyglarna och galopperade runt i en öppnare form så trivdes han mycket bättre.

Skritten var han SUPERFIN i , framdelsvändningar , slalom och lite skritt över bommar.
Jättefin!

Han är trots allt en äldre herre nu, även om han varit SM ponny en gång i tiden.
Ibland ser man ungdomens glöd i honom och man förstår att han måste varit en riktigt, riktigt fin ponny.


En perfekt läromästare för sina små ryttare!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0