Första dagen avklarad

Ställde klockan en timme för tidigt- Check.

Stalltjänsten här jämfört med skolans är väldigt lugn! Mocka lite boxar, fixa halm och sedan slänga in lite hö. Därefter var jag och den andra praktikanten ute och gick med en väldans snygg ungponny ;) Manne kallades han! Smått busig och ville gärna sitta i ens knä när man gick och hittade mycket intressanta saker att titta på som ingen annan såg!

De hade en visning för ev köpare och sedan hjälpte Lotte mig med sadeln! Blev mycket, mycket bättre när hon fått ställa in padden rätt till. ( jag har en correction pad, som ni ser på bilden kan man få den tjockare på olika ställen efter behov :)

)

Avslutade med att ta en tur i ridhuset med Nakita, som för övrigt inte gillade blåsten nere i Skåne!
Hon har ju 5 veckor att vänja sig på iaf ;)
Ridningen gick bra! Red på hackamore och hon var rätt avspänd och jag gjorde mycket flyttningar och halter för att få henne koncentrerad.
Blåste mycket utanför ridhuset också så hon var väligt på tårna men är ändå nöjd :)

Efter det pysslade jag länge.
Stretchade, masserade, ryktade, fettade hovar och putsade utrustning! Så nu vill jag bara sova :P

Kommentarer
Postat av: Malou Kastman

sv: visst är det! haha ja det är det verkligen! :)

2012-03-12 @ 21:27:51
URL: http://maloukastman.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Sv; Tyvärr tror jag inte det.. Du får läsa när jag kommer hem ;) Men vadå, Skåne är la inte så illa? ;)

2012-03-13 @ 04:41:19
URL: http://rrebs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0