Om hästen inte känns fräsch

Ja, hur går man då tillväga för att hitta problemet?

Det kan vara så att hästen känns knackig, annorlunda, stel eller bara inte är sig själv.

Jag brukar köra på principen- inifrån och ut.

Alltså börjar jag med
1. En kiropraktor
som kan fixa till ifall någon kota har lagt sig fel och liknande.

Är det inga problem där så kan man gå vidare till
2. Biolight
- med denna värmebehandling kan man få bort både sträckningar och hovbölder!

Som underhåll kan man anlita en massör, men om problemet då skulle sitta djupare skulle det aldrig hjälpa eftersom själva roten till de hårda musklerna kommer aldrig nås.



Sedan har vi saker man kan göra varje dag för att hålla hästen såpass fräsch-
3. Stretcha och massera!
Det är inte särskilt svårt och hästen blir mycket mer avspänd och får bättre förutsättningar till att prestera!

Jag stretchar Nakita varje dag och masserar även hennes nacke efter varje ridpass!

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

Sv: haha, ja eller hur är han häftig ^^

2012-03-06 @ 00:37:30
URL: http://Carlssonpataket.se
Postat av: Sara Carlsson

sv: tack! :)



Jag har skills, haha nej skoja bara ;) Mitt objektiv är ljusstarkt så det drar sitt strå till stacken även om det inte är till för sportfotografering. Plus att det gäller att ha rätt inställningar i kameran såklart.

2012-03-06 @ 13:28:04
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Malin

Hej!! Vore kul om du kunde vara med i min frågestund om Bimman:) kram..

2012-03-06 @ 20:01:10
URL: http://malinjacobssson.blogg.se/
Postat av: Mia

Är så imponerad av dina kunskaper och ditt engagemang i dina hästar! Du har stora förutsättningar och sätter alltid hästarnas välbefinnande främst! Inte många som gör i din ålder! Glad jag fått äran att lära känna er, så jag kan följa din utveckling och "vara med". Önskar dig allt gott!

2012-03-06 @ 21:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0