Studsande genom Skåne

Haft stallet som vanligt och även longerat stallets shettis med inspänd med gummisnodd. Det är nog den finaste shettis jag någonsin sett, inte ofta man ser sådana jobba ordentligt! Han har svårast för galoppen (som många små ponnyer) men när jag aktiverade han ordentligt på en mindre volt orkade han jobba lite i form även där! :) I traven och skritten jobbar han i form hela tiden - DUKTIGT!

Sedan drog jag ut på en 45 minuter lång uteritt då jag travade långa sträckor på gruvägarna där mitt enda mål var att hålla mig kvar på hästryggen...

En riktig utmaning men det gick! Stundtals gick hon t.o.m riktigt fint :) I skritten var hon super fin i formen- låg och rund. Hon var rätt psykiskt trött efteråt! Mycket nytt att upptäcka varje dag ;)


Imorgon blir det antingen tömkörning eller longering med gummisnodd hade jag tänkt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0