Hoppad ur sadeln 1000 ggr om

Hade en ridlektion efter skolan idag och det blev hoppning!

Började med att rida fram ordentligt och ställe igenom Floyd ordentligt och få honom att följa mina hjälper bättre. Började sedan hoppa fram och fick till en bra känsla i galoppen!

Sedan började vi hoppa bana och det gick superbra! Sedan höjdes den upp till en bana på 1m och avslutade med en oxer på 120. Kom lite galet på den båda gångerna, men Floyd skötte sig. Var bara jag som hade svårt att se avståndet, behöver hoppa mere på den höjden så jag kan lära mig se den där också ;)

Dessutom brukar jag inte hoppa storhäst så han hoppade mig ur sadeln rätt rejält x) Haha fick iaf balansen bra i landningen!

Är väldigt nöjd och det var väldigt roligt då det var första gången jag red Floyd idag! Ny favorit ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0