Praktiken är SLUT!

Jag har ju jobbat in en dag varje helg, så igår kunde jag åka hem en hel vecka tidigare!
 
Jag är nöjd med min praktik.
Kan helt klart säga att jag måste blivit bättre på att rida olika sorters hästar- unga, pigga, de latare varianterna och de obalanserade varianterna...
 
Jag har även jobbat mycket på att komma ner bättre i nedsutten trav, och har lyckats sitta i princip helt stilla i små C-ponny steg, storhästar på uppåt 170 och även de som är erkänt svåra just för att de har så stora rörelser, den sistnämnda lyckades jag med igår, och är sjukt stolt över den!
För det kanske inte låter speciellt svårt, men dess trav är ENORM.
Sjukligt nästan...
 

 
 
Har har ni en sneak peak på hur min senaste månad sett ut;
 
07.00 Uppstigning- RISE N' SHINEE
07,30 Dags att börja fodra och mocka, släppa ut hästar!
 
Beroende på hur många hästar och jobbare så varierade det när vi var klara, men vi hade iaf en frukostpaus på ca 45 min. Härligt värre!
 
ca:10-13,00 Rida, rida, rida och serva med lite hästar. Tvätta, ge lunch.
13,00-14,00 LUNCH
14,00- 16,00 Mocka uteboxar, kanske rida lite mer. Ta in hästar.
16,30            Kvällsfodring. Sedan slut och ledig för resten av dagen!
 
 
 
Jag älskade att vi slutade så tidigt. Då kunde man åka och shoppa, gymma, hitta på exakt vad man ville. Man var inte bunden att vara hemma en viss tid för senare kvällsfodring. Det gav frihet!


 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0