Börjar bli en vana?

Idag blev det ridning ute på terrängbanan! Först en tur på de yngre hästarna där vi mest galopperade runt på fältet och övade på lite vattenpassage. Inget nytt, men en taggad häst. Låg på och var allmänt glad på livet, härligt var det! :)
 
Sedan utmanade jag och Ronja ödet och red lektion på Quick Step & Fair Lady ute på terrängbanan... Jag hann inte så himla långt innan Fair Lady började dumma sig och körde ett bocksprång, där jag ramlade av. Jag får nog öva på en mekanisk, bockande tjur för att klara av hennes bockar... Snabbt uppe igen och var ännu mer nogrann på att få henne inom ramen så hon inte kunde dumma sig. Blev några fler bocksprång efter hinder och småstegringar. Lite på tårna idag, ja! 
 
Avslutade med en bana på åtta språng och det gick superbra! Bra flyt och kontroll. Kändes bra att avsluta med det i varje fall :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0