Hoppning x2

Äntligen börjar vi få hoppa lite igen! Med unghästarna tog vi några småskutt på ett kryss och hel koll på fötterna har hon inte riktigt. Blev bättre efter ett tag när jag fick lite mer kontroll över galoppen.

Andra passet red jag Fair Lady och det började med att jag inte hade full kontroll och hon tog tillfället i akt och drog iväg och bockade med mig. Blev skitsur och red över små hindrerna igen, och då fattade jag hur jag skulle rida för att hålla henne på mattan. 

Vi hoppade studs, en relation och band ihop det hela till en liten bana. Kändes himla bra och fick flyt i det hela. När jag väl hade lite kontroll så var hon riktigt trevlig att rida och hoppa! Avtravningen var avslappnad och hoppningen flöt på. Härligt!
 
Fair Lady på bild!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0