Resultat startfälttävlan!

Dagens aktivitet var att tävlingsdebutera Beijng både dressyr, hoppning och fälttävlan. Det blev lite mycket i huvudet på damen och hon var spänd och okoncentrerad.

Dressyren gick helt okej, brukar gå mycket bättre men fick ändå 75% (snäll bedömning, haha). Hoppningen blev ett stopp då jag inte ramade in ordentligt och hon hoppade mig ur sadeln vid nästan varje hinder. Hon är fortfarande inne i fasen där hon överhoppar sig ;)


Velade ett tag om jag skulle starta terrängen då hon varit rätt tittig idag och det var massor nya hinder ute, bl.a en häck-relation, en grav, halmhinder.... När Ida sedan ställde upp som draghjälp bestämde jag mig ändå för att försöka ta mig runt, som en erfarenhet för Beijng. Utan draghjälp och med hennes oerfarenhet hade det annars bara varit elakt att utsätta henne för.

Blev några utbrytningar,men tillslut kom vi över alla hinder på banan! Hon fick rejält med beröm efter varje hinder och en klapp på halsen haha. Dock gjorde jag misstaget att rida an graven (som hon antagligen inte sett innan) i galopp. Hon blev skitchockad när det kom ett hål mitt i vägen och slängde sig = jag druttade av, men lyckades landa på fötterna! Fick hjälp av hindervakterna att hoppa upp igen och slutligen kom vi över även graven. 

Med tanke på att detta var hennes tävlingsdebut i alla grenar måste jag ändå säga att jag är nöjd. Klart att man aldrig är glad direkt efter man ramlat av, men redan några hinder senare hade det runnit av mig. Nu behöver denna damen ännu mer tävlingserfarenhet men j*vlar vad fin hon kommer bli. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0