Vårbus

Dagen startades med att köra två galoppass ute på Plönninges egna galoppbana. Lite spänt innan då hästarna ridits inne i princip hela vintern och är ganska glada just nu.

Red första passet på Laser som var helt överlycklig, taktade i traven och låg på hela tiden. Avslutade med att rejsa långsidan och då hade jag en riktigt glad häst kan jag säga! :)


Andra passet blev på Bejing, som jag trodde skulle vara rätt jobbig, men inte då. Hur okomplicerat som helst. Kunde vara lätt i handen och bara rulla på i ett bra tempo, utan att hon stressade upp om någon låg lite före. Precis så vill jag ha en häst när man ska göra galoppjobb. 

Här under ser ni en bild från när ettorna var ute på galoppbanan igår, Bejing längst till vänster i bild! :)

 
 
 
 
 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0