Vikten av att berömma

 Något jag med åldern har blivit väldigt duktig på är att glädjas åt andras framsteg och framgång. När jag var yngre kunde jag istället lätt bli avundsjuk och lite sur, men nu blir jag uppriktigt glad när jag ser andra ekipages framgång. Jag är inte sen med att säga det och berömmer gärna för ett bra jobb med sin häst.

Just det där med att svälja egot lite och erkänna att wow, även om jag känner/ inte känner, tycker om/ inte tycker om den där ryttaren så HAR hon gjort ett grymt jobb och det går inte att komma ifrån. Du vet själv hur barnsligt glad man blir över komplimanger och när någon berömmer ens ridning och häst betyder det för hästmänniskor nästan mer än en komplimang i vardagslivet.
 
Därför tycker jag att nästa gång du ser det där ekipaget som blivit så fina ihop, gått från noll till hundra- Gå fram och säg det. Personen kommer leva på det länge efteråt; att någon faktiskt såg att allt arbete, alla timmar av envis träning, att ens blod, svett och tårar faktiskt gjort resultat och förändring till det bättre.
 
 
Behandla andra som du vill bli behandlad själv. Simple as that.

 



Funderar på om jag ska lyfta fram några ekipage som utvecklats enormt tillsammans.
Hade det varit roligt? Har personen blogg blir det såklart en länk också! :)





Kommentarer
Postat av: Matilda

lyft fram några alltid kul och se hur andra utvecklats :)

2013-04-27 @ 10:20:35
URL: http://andreassonmatilda.blogg.se
Postat av: Lönn

Ang. beröm
Red beijing igår, kände att jag var tvungen att sitta på häst ryggen igen och efter att läst din blogg flera gånger om dagen (A) heheh så bestämde jag mig för att prova beijing, red henne endel i början, men jag vet att du ridit henne mycket så ville känna på henne igen!

Duktig Alex! du har verkligen fått denna hästen fin! hon är riktigt arbetsvillig, lite vinglig än kanske men det kommer med tiden :) hon är ju nääästan ftf en bäbis :D även om kondisen inte är den super duper bästa så vill hon verkligen arbeta, väldigt mjuk i steget och väldigt go personlighet! :)
Klappa dig själv på axeln Alex!

Svar: Fy fan vad snällt sagt, tack Rebecca, blir jättejättejätteglad! :D :D
Alexandra

2013-04-28 @ 07:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0