Filmer man måste se- Del 1

Då jag igår fasade över min väns totala brist på att ha sett debästafilmernaivärlden tänker jag lägga upp de här så ni, om ni också missat de, kan ta igen denna stora kunskapslucka.
 
Kan ju också upplysa er om en lite kul grej; Jag kan sitta på Youtube o evigheter och bara kolla på trailers och skriva ner alla filmer som verkar sevärda. Vilket leder till att jag aldrig behöver tänka "shit vad ska jag se för film" för jag har alltid en lång lista att välja ibland. Smidigt.
 
Här är en del av listan undet kategorin "Värda att se om" aka mina favoriter.
 
Somthing Borrowed.
Vi har väl alla lärt känna en vän som vi tycker mycket om men som totalt kör över en. Här är en film om just detta och att våga sätta ner foten och priotera sig själv först för en gångs skull, inte i tredje eller fjärdehand.

 
Rio
Animerad film om en tamfågel (Blu) som blir kidnappad och ihopkedjad med en annan. Problem nummer ett: Han kan inte flyga. Väldigt gullig film som man kan se flera gånger!



Warrior
Älskar! Macho-film om två bröder som både behöver pengar och går med i den största kampsports-turneringen någonsin. De hade en svår barndom och lever helt olika liv, den ena som lärare med familj och den andre ensam med en massa skuld på hans axlar. 
 
 
Trassel
Enligt mig den bästa Disneyfilmen någonsin. Punkt.
 
 
Flipped
Under hela denna filmen satt jag och sa ett enda ord. "Awwww".
 

Märkte att jag hade för många bra filmer, får helt enkelt bli ett inlägg till. Stay tuned! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0